O construcție cu arhitectură organică


Mi-a plăcut tema concursului organizat de Blogatu,Decora TV, și nu m-am putut abține să nu dau curs provocării.

Casa visurilor mele trebuie să aibă o arhitectură neconvențională,să arate ca o bucată de lut în momentul impactului cu solul. Construcția se va baza pe conceptele arhitecturii ecologice,care va prezenta forme organice,înzestrată cu valențe artistice.

Arhitectura nu ar trebui să domine natura,ci să comunice cu ea,iar din acest motiv,arhitectura ecologică își propune să se integreze cât mai armonios în mediul înconjurător.

Conform Wikipedia:

Arhitectură organică este un termen, o perspectivă, o interpretare, o filozofie și o modalitate concretă a arhitecturii de a construi structuri și clădiri prin promovarea armoniei dintre habitatul uman și natură, care se realizează prin proiectarea clădirilor, interioarelor și a tuturor anexelor într-un asemenea mod încât opera umană este armonios integrată mediului, devenind o parte fluentă a locului, un continuu de la natură prin habitat către natură.

Architecți precum Gustav Stickley, Antoni Gaudi, Frank Lloyd Wright, Louis Sullivan, Bruce Goff, Rudolf Steiner, Bruno Zevi, Aalvar Alto, Le Corbusier, Imre Makovecz, respectiv cel mai recent Friedensreich Hundertwasser, Hans Scharoun și Anton Alberts sunt printre cei mai cunoscuți promotori ai arhitecturii organice.

Teoretizare:

Teoreticianul arhitecturii David Pearson a propus un set de reguli, cunoscute sub numele de Gaia Charter, care se pot considera ca reprezentând esența filozofiei arhitecturii organice. Aceste reguli sunt:

„Lăsați designul:

  • să fie inspirat de natură și să fie durabil, sănătos, conservant și divers.
  • să se „desfășoare”, ca un organism, dinspre esență în exterior.
  • să existe în „prezentul continuu” și să înceapă „mereu și mereu”.
  • să urmeze fluent „curgerea” și să fie flexibil și adaptabil.
  • să satisfacă nevoile sociale, fizice și spirituale.
  • să „crească din pământ” și să fie unic.
  • să sărbătorească spiritul tineresc, ludic și surpriza.
  • să exprime ritmul muzicii și puterea dansului.

Pentru că este destul de greu să descriu în cuvinte fiecare detaliu al minunatei construcții,voi lăsa câteva imagini prin care vă puteți face o părere despre cum vreau să arate casa visurilor mele.

Arhitectul acestei cladiri este Peter Vetsch.

sursă foto:aici și aici

Alegerea unei astfel de case,comparativ cu o locuință convențională,are avantaje serioase:

  • costurile de întreținere sunt semnificativ mai mici
  • rezistența la vânt, foc și cutremure este remarcabilă
  • izolația fonică, dar și cea termică sunt excelente
  • consumul de energie este foarte scăzut. Temperatura din subteran, relativ constantă pe tot parcursul anului, oferă un mediu răcoros vara și călduros iarna
  • utilizarea energiei solare reduce costurile aproape de zero, locuința beneficiind de apă caldă și căldură tot anul
  • casa poate fi construită cu succes și pe suprafețe abrupte
  • locuința se armonizează cu peisajul, cu natura, protejând mediul înconjurător.
21 comentarii on “O construcție cu arhitectură organică”

  1. siko spune:

    interesant.eu am vaut facute din chirpici[paie amestecate cu pamant] facute pe rotund,dar nu atat de frumos lucrate.

    • Glappy spune:

      Pot sa spun ca m-am indragostit de arta organica. Urasc linia dreapta,dupa cum spunea Hundertwasser „linia dreaptă nu corespunde naturii”. Imi place cum se incadreaza cladirea in natura,nu deranjeaza cu nimic.

  2. Nice spune:

    Putin cam nonconformista, dar e frumoasa, imi place. 🙂

  3. andreea iulia toma spune:

    Interesanta, superba, dar…cam greu de sperat la asa ceva pentru multi dintre noi.

  4. Terra Ioana spune:

    Ma deranjeaza lacul care pare ca adaposteste multi microbi. Ar fi cam greu de locuit acolo cu un copil, nu e un cadru tocmai benefic pentru acesta.

  5. derscanu spune:

    Foarte frumoase. Acum eu vin cu o intrebare: cam cat ar costa o astfel de casa?

  6. Pato Basil spune:

    prefer stilul cabana… Vreau ceva clasic nu neaparat chestii excentrice

  7. val33ntyn spune:

    un articol foarte frumos 🙂 felicitari, sper sa castigi

    • Glappy spune:

      Am vrut de mai multe ori sa scriu despre casa mea pe care o voi avea in viitor,sau despre planurile mele,iar acum ca am vazut acest concurs,am spus ca ar fi timpul sa scriu,daca castig e bine,daca nu,si asa e bine 🙂 multumesc

  8. BaiatulCuPizza spune:

    Peter Vetsch e un adevarat geniu in arhitectura daca a reusit sa realizeze asa ceva. Succes!

  9. str3n6arizza spune:

    Aşa mi-ar plăcea să arate şi casa mea! Cea mai bună investiţie consider că ar trebui făcută într-o casă. Acolo vei locui tu, până la bătrâneţe/moarte, dar şi familia ta..

  10. Veverita spune:

    cand am vazut lacul, m-am gandit la broscute:D…intr-adevar, ceva deosebit.Momentan, nu am nici un fel de casa „a mea”, si cred ca va mai dura pana voi avea una.


Lasă un răspuns

